قیمت رندترین شماره
نوشته شده توسط : spudgene

به گفته‌ رییس کمیسیون معاملات شرکت ارتباطات سیار شماره‌ ۰۹۱۲۳۴۵۶۷۸۹ از جمله قیمت رندترین شماره همراه اول کشور به مزایده گذاشته نمی‌شود و قرار است به موزه مخابرات برده شود.

ابوالفضل علیشاهی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: از دیگر شماره‌های رند شماره‌های ۰۹۱۲۱۱۱۱۱۱۱ است که قرار است در آینده به مزایده گذاشته ‌شود، اما اکثر شماره‌های رند به مزایده گذاشته شده‌اند. وی همچنین از برگزاری یازدهمین دوره برگزاری شماره‌های رند در نیمه‌ اول آذرماه جاری خبر داد و گفت: در این دوره دو هزار شماره به مزایده گذاشته می‌شود که شماره متوسط هستند. علیشاهی در پایان یادآور شد: تاریخ دقیق به مزایده گذاشته شدن بقیه شماره‌های رند شبکه تلفن‌همراه کشور مشخص نیست و در حال آماده‌سازی اسناد مربوطه هستیم.

ضریب نفوذ تلفن‌همراه از ۷۵درصد هم عبور خواهد کرد

وزیر ارتباطات با بیان اینکه هم اکنون ضریب نفوذ تلفن‌همراه در کشور ۵۶درصد است، تاکید کرد: در صورت وجود تقاضا، ضریب نفوذ تلفن‌همراه از ۷۵درصد هم خواهد گذشت.

به گزارش موبنا، محمد سلیمانی اظهار داشت: ضریب نفوذ تلفن‌همراه در کشور در ابتدای دولت نهم ده درصد بود و امروز این رقم به ۵۶درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: طبق برنامه چهارم توسعه ضریب نفوذ تلفن‌همراه باید به ۳۵درصد می‌رسید و چنانچه مشتری وجود داشته باشد، این آمار از ۷۵درصد هم عبور خواهد کرد.سلیمانی که روز گذشته برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان آذربایجان غربی و شرقی در خصوص مشکلات ارتباطی و مخابراتی این استان‌ها در صحن علنی مجلس شورای اسلامی‌حضور یافت، تصریح کرد: امروز تلفن ثابت در کشور به حد اشباع رسیده به نحوی که عوامل مخابراتی به دنبال مشتری تلفن ثابت هستند. توضیحات وزیر ارتباطات، نمایندگان استان‌های آذربایجان غربی و شرقی را قانع نکرد و سوالات برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه ارسال شد.

ضریب نفوذ تلفن‌همراه ایران در رده‌های متوسط جهانی است

ایران از نظر ضریب نفوذ تلفن‌همراه در میان سایر کشورهای جهانی در رده‌های میانی قرار دارد.

احمد پورنگ‌نیا، مدیر کل دفتر امور بین‌الملل وزارت ارتباطات در گفت‌وگو با سیتنا اظهار داشت: با وجود اپراتور اول و دوم و البته با ورود اپراتور سوم ضریب نفوذ ایران در حال افزایش است، اما واقعیت اینجا است که کشور‌های دیگر نایستاده‌اند تا ما به ضریب نفوذ آنها برسیم. وی با بیان این که ضریب نفوذ تلفن‌همراه در ایران همچنان در حال رشد است، تصریح کرد: در حالی که کشور‌هایی همچون مالدیو با ۳۰۰‌هزار جمعیت، ۲۵۰‌هزار سیم‌کارت واگذار کرده است، ضریب نفوذی در حدود ۷۰‌درصد داشته و در این میان ضریب نفوذش در حد بسیار بالایی قرار می‌گیرد. وی با اعلام این که ضریب نفوذ تلفن‌همراه ایران ۵۲‌درصد است، در پایان خاطر نشان کرد‌: براساس آمارهایی که اتحادیه جهانی مخابرات اعلام کرده و در مجلات معتبر جهان به چاپ رسیده است، ایران در واگذاری تلفن‌همراه به مردم در شرایط مساعدی است.

تولید گوشی در داخل کشور عوام فریبی است

یک کارشناس حوزه تلفن‌همراه معتقد است: تولید گوشی تلفن‌همراه در داخل کشور در حال حاضر نوعی عوام‌فریبی است.

پیام دانش در این باره به موبنا گفت: گوشی‌های ساخت داخل تاکنون نتوانسته اند میزان قابل توجهی از سهم بازار گوشی تلفن‌همراه را از آن خود کنند.وی با اشاره به عمل نکردن تعهدات شرکت‌های تولیدکننده داخلی به تعهدات خود اظهار داشت: در این میان تنها مصرف‌کنندگان دچار خسارت و ضرر و زیان شده‌اند و این در حالی است که سود اصلی و فراوان فروش گوشی‌های تلفن‌همراه به جیب قاچاقچیان سرازیر شده است.دانش ادامه داد: افزایش تعرفه ۶۰درصدی واردات گوشی تلفن‌همراه که به منظور حمایت از تولیدات داخل صورت گرفته بود، تنها منجر به گسترش عرضه فعالان غیرقانونی در حوزه این کالای ارتباطی شد. این کارشناس معتقد است: تا زمانی که گوشی‌هایی با برند نوکیا، سونی اریکسون، سامسونگ، موتورولا و اچ‌تی‌سی در بازار عرضه می‌شود، جایی برای انتخاب گوشی‌های داخلی باقی نخواهد ماند.وی عرضه نشدن مستمر گوشی‌های ساخت داخل از سوی شرکت‌های تولید‌کننده گوشی را یکی دیگر از دلایل شکست پروژه تولید گوشی در کشور دانست.

 





:: برچسب‌ها: رندترین شماره ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: